The Partysquad DJ leren

Ze zijn wellicht het bekendste duo in de dj-scene van Nederland: The Partysquad. Wat een carrière hebben deze mannen er al op zitten. Ze leerden elkaar in 1998 kennen, maar de echte doorbraak kwam in 2005. Sindsdien zijn platen als Rampeneren, Wat wil je doen dan en Helemaal naar de klote niet meer weg te denken uit het nachtleven. En ondanks dat er nu wat minder gefeest wordt in de tent, gaan ze nog steeds hard met een wekelijkse mixtape op Mixcloud. Hoe doen ze dat toch? Als dj kun je zeker nog van the Partysquad leren. De 3 belangrijkste punten van hoe ook jij een echte baas van de club wordt hebben we voor je op een rijtje gezet:

 

  1. Creëer een eigen muziekstijl

Loop in het weekend een willekeurige stapgelegenheid in en je hoort al snel “Ey yo, we bouncen op die beat” of “Wat, wat… wat wil je doen dan”. De eerste nummers van de Partysquad zijn inmiddels al ruim 10 jaar oud, maar worden nog altijd helemaal grijsgedraaid. Elke zichzelf respecterende allround dj heeft wel een paar plaatjes van de mannen in zijn collectie. Opkomende trends werden scherp in de gaten gehouden door The Partysquad zodat ze hit na hit bleven scoren. Door vanaf het eerste moment samen te werken met (op dat moment nog) opkomend talent ontwikkelden de mannen een eigen sound die tijdloos is. Een lekkere urban vibe waar de vrouwen heerlijk op dansen en een beat waar ook mannen prima kunnen bouncen. Door de wisselende samenwerkingen blijft het duo creatieve en verrassende muziek produceren. Probeer dus net als zij een eigen maar herkenbare stijl te ontwikkelen.

 

  1. Er wordt gefeest in de tent!

Niet precies op dit moment, maar hopelijk snel weer. Want waar je The Partysquad op een line-up zag staan was 1 ding zeker: dat wordt non-stop feest! De mannen maken elk optreden eigen door het publiek letterlijk te dirigeren. The Partysquad is een echte pionier geweest in de interactie met het publiek. Neem bijvoorbeeld de sit-down die stiekem nog bij elke show voorbijkomt. Maar ook mensen op elkaars nek zetten is een vast moment in hun shows. Waar dit natuurlijk een flink feest oplevert, gebruiken deze mannen ook hun verstand door dit soort acties om te zetten in een marketingstunt. Zo creëren ze deze momenten niet alleen om de feestvreugde te verhogen, maar ook om de beste sfeerfoto’s het wereldwijde web op te slingeren. Om dit marketingtrucje nog wat extra kracht bij te zetten staat sinds 2014 het officiële wereldrecord Sit-Down met ruim 14.000 feestgangers op hun naam. Leer van deze mannen en laat je hoogtepunten dus altijd goed vastleggen 😉

 

  1. Wie kan delen, kan ook vermenigvuldigen…

We hadden het er al eerder over dat deze mannen altijd een oog voor talent hebben gehad. Door al in een vroeg stadium talenten een podium te bieden, blijven deze hen logischerwijs dankbaar. Dankbaarheid die terug komt wanneer de talenten op eigen benen kunnen staan. Denk bijvoorbeeld aan ‘talenten’ zoals Ali B, Afrojack en The Opposites. Allemaal artiesten die dankzij The Partysquad een extra podium kregen, doorbraken en zelfs nog meer bekendheid genieten dan deze mannen. Hierdoor worden ze nu nog steeds teruggevraagd op bijvoorbeeld de verjaardag van Afrojack. En wellicht nog beter: Ali B koppelt deze mannen weer aan nieuwe talenten waar hij de manager van is. Door deze visuele cirkel blijven de artiesten elkaar bekendheid geven. Zo zie je maar dat door een klein beetje te delen, je carrière Non-Stop knalt en niet Stuk gaat!

Samengevat:

Zorg voor een eigen stijl waar je helemaal blij van wordt. En blijf deze vooral ook ontwikkelen. Houd niet te krampachtig vast aan je eerste idee wanneer de trend een andere kant op beweegt. Werk daarnaast veel met nieuwe talenten of juist grotere artiesten samen om je netwerk continu te vergroten. En vergeet als laatste niet de show te stelen, en dit ook goed vast te leggen! Dan gaan die likes ook lekker hard!

Wekelijks op de hoogte gehouden worden van al het nieuws omtrent artiesten, boekingen en DJ's?

Schrijf je in op de nieuwsbrief van Artistlist

Schrijf je direct in

Volg @artistlistnl op Instagram

expand_less