Hij is helemaal terug van weggeweest. En waar eigenlijk niemand het grote gat dat hij een aantal jaar geleden achterliet heeft opgevuld zijn de festivals en horeca ondernemers daar maar al te blij mee. Want één ding weet je zeker wanneer Ruud op je podium staat: een feest wordt het zeker! Maar hoe doet hij dat, en wat kun je daar als dj van leren?
Als er iemand goede zelfspot heeft en flauwe humor gebruikt op zijn social media is deze man het wel. De bitterballen en slechte woordgrappen vliegen je dagelijks om de oren wanner je hem volgt. En daar gaat het vaker om de kwantiteit dan om de kwaliteit van de content… En doordat hij goede zelfspot heeft en zichzelf vooral niet neerzet als iemand die je te serieus moet nemen pikt iedereen het en vinden ze het alleen maar mooi!
De optredens van Ruud zijn legendarisch. Waar de mannen van The Partysquad met hun sitdowns als een van de eerste dj-acts heel erg de interactie met het publiek zochten, trok Ruud dit naar een volgend level! Sit downs, stagedives, moshpits en met een opblaasboot over het publiek, alles om een onuitwisbare herinnering bij het publiek achter te laten. Met als resultaat dat de podia waar Ruud geboekt werd gegarandeerd vol stonden met echt die hard party animals. Iedereen wist dat er iets leuks ging gebeuren, maar wat er ging gebeuren was vaak weer een verrassing. En daar wilde iedereen maar wat te graag bijzijn…
Om veel boekingen te hebben moet je zorgen dat mensen niet alleen tijdens de shows aan je denken, maar ook als ze bijvoorbeeld op maandag achter hun bureau zitten. Ruud is daarin echt een marketing wonder door terugkomende dingen toe te eigenen. Het beste voorbeeld daarvan is zijn feesttoeter. Die hij vervolgens op zijn website en socials linkte aan de test sirene om 12 uur op de eerste maandag van de maand. Gevolg: iedereen die Ruud een beetje volgde werd sowieso iedere maand wel een keer aan hem herinnerd. Geniaal als je het ons vraagt!